dimarts, 7 de maig del 2013

L'Hortet i la Granja


      No es pot negar que els restaurants que disposem d'horta pròpia per proveir-nos de verdura fresca i ecologica tenim un encant natural respecte als clients, sobretot si desde la taula veus al cuiner recullin els productes de la terra, tomates, julivert, albergínies....

      Pero esta clar que tot aixo no surt sol, necesites les mans d'un pages que ho tingue ben cuidat i es preocupi del manteniment i les necesitats de l'hortet.  Del nostre s'encarreguen el Paco i la Maria, una parella de jubilats que apart de tindre el temps ocupat i de sentir-se utils, també en compensació, tenen sempre la taula vip reservada per ells i els seus familiars.  L'hortet es preciós, inclus han fet un recorregut amb retols, indican el tipus de plantes, els fruits, el temps de recullida, etc. per a que els clients puguen disfrutar-ho de primera má.

      L'altra idea que vam tenir va ser una petita granja on disposar de cuatre animalets, gallines, conills, un gall dindi i perque no, els porcs senglars.  Els animals tenen altres l'inconvenients, mengen cada dia, com nosaltres i els corrals han de estar nets i higienics.  Sobre el menjar no hi ha inconvenient, els donem les restes organiques que recullim dels plats, l'enciam, el pa, el que sobra de l'olla, les pells de les patates, les restes de paella etc. i el farratge.

      El més diificil va ser aconseguir els porcs senglars.  El procediment va ser aixi, entre novembre i gener aquets animals estan en zel, per lo tant vam agafar una tosina domestica i la vam introduir dintre al bosc dos nits, on viuen el porcs senglars salvatges.  Aquestos la van fecundar i al cap d'un mesos van neixer les ratllades o llistons, els portem menjar i cuidem d'ells tots els dies, inclos sanitariament per el veterinari.  Ara estan llustrosos, saludables i amb una energia inacabable.

Donan-l'hi una llepolia al Porc Senglar

       El que es fa dificil es no agafar-l'his carinyo, ja que tenen el seu desti marcat i sabem quin será el seu final, pero aixo no trau en fer-l'his la vida tranquila, comoda i agradable.

9 comentaris:

  1. Hola Xavi, el de l'hort està molt bé però això d'agafar carinyo als animals si saps el destí que els espera pos que no, conque natros amb 4 gallines és la baralla que tenim Rafel i jo perquè ell diu que ara és el moment de matar i comprar unes de joves però va ser que no a veure si fa el mateix amb mi jejeje.
    I encuan el que em dius del nom de la portada de camí de cuiners pásam el teu correu electrònic i quan tingui un ratet et faig algun títol.
    Un besets per tu iles teues dos donetes
    MAITE

    ResponElimina
    Respostes
    1. A les gallines, l'hi heu posat nom?. Perque si es aixi, ja no farem res, es moriran de velles.

      Elimina
  2. Bona nit Xavi,com no em pases el teu correu al meu bloc te fico uns cuans tituls cuan els hagis copiat m'ho dius i els trec del meu bloc.Au bona nittttttttttt.
    MAITE

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'hi vaig demanar al teu estimat home et pases el meu correu, pero no ha digut pensar. Son fantastiques n'hi han un munt, ets una artista. Ja te explicare, perque es molt tard i d'aqui no res m'alço. Adeuuuuu !

      Elimina
    2. Ah! ja els he copiat. Adeuuuuu !

      Elimina
    3. La setmana que ve possare la nova portada, et sap mal si et nombro e indico que si hi ha algu interesat en estos menesters s'ha adrecen a tu?

      Elimina
  3. Noooooooooooooooo,perfavor a veure si em faig famosa jajaja.
    Adeu

    ResponElimina
  4. Hola Xavi també et puc fer si vols una foto per l'encapçalament del bloc com jo tinc el pont d'Amposta i la fada de la tardor està feta amb el gimp amb capes de màscara i pots posar el teu nom o el nom del teu bloc tu m' envies fotos que t'agradin i jo et faig unes quantes si t'agraden bé i si no tan amics jajaja.
    au petonets fins a una altra ja em diras alguna cosa
    MAITE

    ResponElimina