diumenge, 5 de maig del 2013

La Millor Cuinera del Món



      Despres de 46 anys pegant voltes pel món i havent disfrutat d'obres mestres de diferents col.legues cuiners, estic en condicións i em considero capacitat per a dir qui es la Millor Cuinera del Món, sense cap mena de dubtes.

      Es diu Pietat i no, no te ningún restaurant ni dispossa de grans diplomes.  En si es una mare de tres fills que en poca cosa i molta imatginació va fer grans i sabrosos plats per a la seva gent.  Eren dies dificils, en pocs recursos pero moltes ganes de tirar endavant, tota una lluitadora.

Pietat a la seva petita pero creativa cuina


      Tenia, recordo una llibreta on apuntaba les seves receptes secretes i que despres als respectables comensals que ens assentabem a la taula preguntaba .- que tal, com hu trobe-hu, que faig "ho taxo o no", vos agrada?.

      Ella durant molts anys ha sigut la meva reina a la cuina,  em va criar amb uns gustos molt caracteristics i perfumats, en sopes consistens i guisats nutritius i el color dels vegetals.  Em va fer coneixer l'amor per la cuina i el respecte per qui s'assenta a la taula.

      Pietat es la meva mare, la millor cuinera del món; i com ella milións de mares al món avui, i dia tras dia,  reparteixen afecte i sabiduria cada cop que ens posen el plat a taula.

      A totes elles i en especial a la meva, Pietat Miralles la Millor Cuinera del Món, avui dia de la mare rebeu la meva total admiració i devoció.

Pietat Miralles amb el meu germa Joan
  que agafà de la ma
al que els anys i la perseverança convertiran en Cuiner de Guardia


6 comentaris:

  1. QUINS PERNILS FARIEM DESTES CUIXES JEJE AU BESITOS

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es una foto per a un poster, tots a l'hombra i natros al solet. Suposo que la va fer mon pare i encara que no tinguesa massa idea de fotografia aquesta l'hi va quedar perfecta, "porque sono la flauta por casualidad".

      Elimina
  2. felicitatas i recors para la mami

    ResponElimina
    Respostes
    1. He visitst rl teu blog, que xulo, no sabia que tenies estes habilitats. Lo gimp, lo gatet i les papallones, ja m'explicaras com ho fas, que guapo. Ara mateix em suscric desde aqui al teu blog per contemplar els teus gimps i jamps, molt oriental trobo aquets noms. Fins sempre wappa.

      Elimina
  3. Si Xavi l'ordinador és el meu kit kat de cada dia abans anava classes d'ordinador però ara tenim al meu pare amb nosaltres i no puc anar però faig la feina a casa, i totes les nits m'he de posar una estoneta, és l'únic moment del dia que és per a mi m'encanta fer muntatges i pel · lícules fins que el teu amiguet em malda i em diu que ja tinc prou.Bueno ens parlem una beset
    MAITE

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada el que fas i et volia preguntar, aixo de fer el teu nom en lletres de foc, es podria fer amb Cami de Cuiners? Seria un honor que la portada del bloc fossa creació teva. Com hu veus?

      Elimina