divendres, 15 de novembre del 2013

Paraula d'Ex-Fumador

No recordo quan vaig encendre el primer cigarret obstinant-me a aprendre a fumar. Segur que com tothom em va fer tossir, el gust no m'agradaba gens pero, en aquells anys d'adolescencia, tenia que semblar mes gran i si els meus amics s'aficionaben, jo no seria menys.

I sense adonar-men em vaig convertir en un adicte a la nicotina.  He arribat a fumar dos paquets al dia, a fer 50 voltes per tornar a casa si per un casual em deixaba el vici i a remenar cel i terra per aconseguir el tabaquet.  Potser et reconeixes, apreciat visitant, amb aquestes paraules si tambe ets fumador@.

He intentat deixar de fumar molts viatges pero sempre recaic i torno al vici; fins ara, fara dos mesos en que estaba jugant a pilota amb la meva filla i el meu cos demanaba oxigen per totes les obertures possibles, m'ofegava.   Acomodador ......... que m'asficsio!!

He acoseguit deixar de fumar
però he guanyat molts quilos; sóc una patata.

Ho tenia clar, ja en tènia prou.  Em vam parlar dels cigarrets electronics i decidit els vaig posar a prova.  Durant dos setmanes vaig estar xuclant d'aquests filtres recarregables, fins que tambe els vaig deixar perque no tenia clar de que es componia el liquit de les recargues; no fos pitxor el remei que la malaltia.

 Al treballar a la cuina tampoc em puc passar tot el dia menjan xiclets, perque la veritat em contamina el paladar quan tasto les cassoletes.  I fer un glop d'aigua cada cop que tinc ganes de fumar tampoc ajuda, entre glop i glop trago tambe gran cantitat d'aire i em passo la tarde tirant-me pets.

Aixi quant l'agonia m'apreta o el cervell em demana més nicotina, menjo alguna cosa i  em tranquil.litzo.
I per això, com pots observar, estic creixent pero no d'altura sinó a l'ample.

Despres de passar el més dificil en la meva separació del cigarret, puc afirmar als quatre vents, ara si, que la meva relació amb el tabac, carinyo, ja es historia.  Paraula d'ex-fumador.

En la meva cel.la del Monasteri estic pensant a fer exercici
per llevar-me tots aquets quilos de més.
Però avui no, ............... demà!!


7 comentaris:

  1. Pos dema t'espero per anar als ports jeje

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gracies per ajudar-me a perdre quilos, pero an donat pluja per demà. Llastima, je, je.

      Elimina
  2. Ara la teua cunyada pixapina també està duent a terme la praxis de la cigarreta electrònica, però no la veig molt per la labor. Jo sempre he dit que ha de ser o caixa o faixa i així va estar quan ho vaig deixar set anys, però amb 11 kilets a sobre i que encara no he rebaixat. Vaig tornar a fumar quan estava al pou i, de moment, fins que no torni als 80 kilets no tinc previst deixar-m'ho. De tota manera tampoc crec ser un cas greu: no fumo ros i si negre, tampoc m'acabo un paquet al dia, ja que em sol durar dos dies... i no apuro els cigarrets, ja que habitualment els tiro quan encara els puc trencar per la meitat abans de fer-ho. Lo dia que vulgui deixar-m'ho serà més pels putos 5 euros del paquet que per rés més... llastima que lo que em va dir una bruixa no ajuda gens: "no juguis a la loteria perquè no et tocarà mai".... llavors no tinc cap motivació per canviar lo gasto, tot i jugant a la primitiva o la bono loto.
    Ara avore que diu a tot això lo anacoreta....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es clar que cadascu es veu la punta del nas des d'una opica diferent. Si et gites amb un pito a la gola i despertes tossin, potser es el moment de canviar, mes saben que qui t'anima a fumar robante la salut i els teus 5 €, pos, no fuma. Ningu es tira pedres al seu terrat.
      Respecte al d'engordar una vella dita diu; desconfia d'un cuiner prim.

      Elimina
  3. l'Anacoreta us diu: els que s'engreixen per l'excusa del NO fumar no es degut això, tot al contrari. Sou TOSSINOS de mena.
    Us aconsellaria "xocolata i aigua freda, cagarines a la tarde"; i no pas el típic "val més l'ou que la gallina demà" perque això implica anar picant cada 2x3 ..... i això engreixa molt més que foter-vos tota una gallina (encara que l'hagués degollat l'agüel·la Ramona)
    Els prims de mena tenim la sort de menjar de tot i a més poder anar a la planta de nens del Corte Inglés per comprar uns pantalons i pujar al caballitos alhora.
    En DEFINITIF: "Qui no menja i està gros, és que ha menjat !!!" (jo no tinc llana al bescoll ni tampoc mai m'han posat l'aixeta al cul)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre em sorpreneu tant Pedro com tu amb els vostres comentaris ja que m'ilustreu en nous camins. Quan vaig llegir aixo d'Anacoreta, ni punyetera idea sabia que era. Ara ja ho se ; es un identificatiu molt acertat.
      Igual m'ha passat amb bescoll, quina paraula mes xula per referir-se al clatell.
      De tots es conegut que podem aguantar un mes sense menjar pero sols dos dies sense veure. Estic en condicions, ara quant arribe la fi del mon, no d'aguantar sols un mes, possiblement tot un any, perque aquet diposit que no em dixa vore les joies de la corona aixi m'ho permet

      Elimina
    2. Vet aquí que avui he vist per la tele un anunci d'unes pastilles que aprimen de 20 a 50 quilos, i en pocs dies. La güeb és www.slimvia.es.
      Tanmateix fotre un cacahuet de tant en tant també va bé.
      Ara entenc com uns son grassos i d'altres som primets

      Elimina